Armani-Logo
نقش اینفلوئنسرها در تبلیغات محیطی

نقش اینفلوئنسرها در تبلیغات محیطی

بلاگ
3 دقیقه
19 دی , 1400

امروزه بیش از هر زمان چهره‌های مطرح زیادی بر روی بیلبوردهای سطح کشور دیده می‌شوند. همواره یکی از روش‌های مرسوم تبلیغ برند استفاده از یک شخص مشهور است .  این در حالیست که برندها تمایل بیشتری به استفاده از  چهره‌های سرشناس در تبلیغات محیطی و بالاخص بیلبوردها پیدا کرده‌اند. باتوجه به اینکه اجاره بیلبورد در شهر تهران مبلغ بالایی از بودجه‏ ‏های تبلیغاتی برندها را به خود اختصاص می‏‏ ‏دهد، مدیران تبلیغات باید در انتخاب سلبریتی منطبق بر برند خود دقت فراوانی کنند. افراد مشهوری که سلبریتی نامیده می‌شوند به دلیل مشهور بودن و یا سرشناس بودن می‌توانند در معرفی و تبلیغ محصولات یا خدمات یک برند نقش موثری داشته باشند.  انتخاب یک چهره مشهور به عنوان سفیر برند و یا یک سلبریتی برای همکاری با یک برند تجاری باید عمیقاً ارتباط معناداری با محتوای تبلیغاتی داشته باشد.

با این حال، در تحقیقات تبلیغات محیطی، بحث درباره این نقش‌های جدید وجود ندارد. بنابراین، این مقاله به دنبال دسته‌بندی نقش تأثیرگذاران در همکاری‌های تبلیغات محیطی و بیلبوردها می‌باشد. به طور کلی، اینفلوئنسرها در زمینه های خاصی مانند سفر، غذا، زیبایی، مد تخصص دارند و می‌توانند به برندهایی که در این زمینه ها فعالیت می‌کنند در جهت رسیدن به اهداف کمپین‌های تبلیغاتی‌شان کمک کنند و با مخاطبان انبوهی که هرگز آنها را ندیده‌اند ارتباط برقرار کنند. اما سوال اصلی این ست که این چهره‌ها نهایتا چه تاثیری بر محصول/خدمت معرفی شده می گذارند؟

تحقیقات قبلی در مورد اینفلوئنسرها، اعتبار اینفلوئنسرها و محتوای پیام های آنها را به عنوان دلیلی برای تأثیرگذاری بر مصرف کنندگان بررسی کرده‌اند. طبق نتایج شرکت Nielsen در خصوص اعتماد جهانی، 83% از پاسخ دهندگان به این نتیجه رسیدند که توصیه از سوی افرادی که آنها را می شناسند سبب بیشتر قانع شدنشان در مسیر تصمیم‌گیری است.

باید در نظر داشت عوامل زیادی می‌تواند در تاثیرگذاری تبلیغات بوسیله چهره‌های مطرح دخیل باشند. اینفلوئنسرها در تبلیغات محیطی و بیلبوردها نقش‌های مختلفی می توانند داشته باشند. بر اساس تحقیقات انجام شده این چهره بر اساس حیطه کنترلشان به 3 گروه 1) سخنگوی برند 2) همکار خلق کننده و 3) مالکیت مشترک تقسیم بندی می شوند. طبق شکل زیر این نقش‌ها نیز خود به زیر نقش‌هایی تقسیم می شوند.

این نقش به ترتیب دارای کمترین و بیشترین کنترل در تصمیم‌گیری‌های برند می‌باشند. به گونه‌ای که در نقش سخنگو چهره‌های مطرح فقط یک سفیر هستند و در غالب سخنگو برای برندها نقش‌آفرینی می‌کنند و کنترل اصلی در دستان برند می‌باشد. در نقش همکار خلق کننده چهره‌های مطرح خود در خلق، معرفی و بعضا تولید محصول نیز نقش دارند و تصمیم‌گیرنده هستند. در نقش مالکیت مشترک اینفلوئنسرها یکی از مالکین برند هستند و در تمامی مراحل صاحب نظر هستند و در تبلیغات محیطی و خرید بیلبوردها نیز دخیل هستند. برندها هرنقشی که به این اینفلوئنسرها در تبلیغات محیطی اختصاص دهند، این افراد باید با دقت و شاخص‌های تعیین کننده بسیاری انتخاب شوند چرا که مصرف‌کنندگان بسیاری از تصمیمات خود را از روی احساسات می گیرند و این افراد می‌توانند بر روی این تصمیمات تاثیر چشم‌گیری بگذارند.

شرکت تبلیغاتی آرمانی با با بیش از 20 سال سابقه در تبلیغات محیطی در تهران و شهرستان ها تجربه همکاری با بسیاری از برندها و اینفلوئنسرهای بسیاری را با انجام آزمون های مختلف، آنالیز شخصیت برند و سلبریتی را در کارنامه خود داشته و از طرفی دیگر به عنوان یکی از بزرگترین صاحبان رسانه در شهر تهران می تواند نقش مهمی در انتقال پیام برند به مخاطب خود داشته باشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اشتراک
Armani